Regulamin sklepu internetowego Titikoko.pl
§ 1 Informacje ogólne
- Niniejszy dokument jest Regulaminem sklepu internetowego przyjętym przez Titi Koko Joanna Marynowska, Magdalena Marynowska Spółka Cywilna i dotyczy zasad korzystania ze sklepu internetowego dostępnego na: www.titikoko.pl
- Przez pojęcia użyte w niniejszym dokumencie należy rozumieć:
(a) Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.titikoko.pl;
(b) Sprzedawca - Titi Koko Joanna Marynowska, Magdalena Marynowska Spółka Cywilna, z siedzibą w Wągrowcu przy ul. Jankowskiej 16, 62-100 Wągrowiec, NIP: 7662003162, REGON: 387206003;
(c) Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu;
(d) Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której podmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
(e) Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu;
(f) Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta;
(g) Konto - konto Klienta w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie;
(h) Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
(i) Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą;
(j) Koszyk - element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów;
(k) Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzajace bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą;
(l) Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu lub Produktów zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu;
(m) Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczny środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
(n) Regulamin - niniejszy dokument określający zasady korzystania ze Sklepu. - Celem Regulaminu jest określenie zasad korzystania ze Sklepu oraz zasad i trybu zawierania z Klientem Umów Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Warunki korzystania ze Sklepu
- Użytkownik przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu ma obowiązek zapoznać się z Regulaminem.
- Korzystanie ze Sklepu jest równoznaczne z akceptacją treści Regulaminu.
- Dla skutecznego korzystania ze Sklepu wymagane jest aby Klient:
(a) posiadał urządzenie umożliwiające dostęp do internetu (telefon, tablet, komputer, itp);
(b) miał dostępo do internetu;
(c) korzystał z przeglądarki internetowej o ustawieniach umożliwiających prawidłowe wyświetlanie strony internetowej oraz akceptującej cookies;
(d) posiadał aktywny adres poczty elektronicznej. - Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- W przypadku osoby prawnej oraz jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, wszelkie czynności podmiotu w ramach Sklepu, może dokonać wyłącznie osoba, która jest umocowana do dokonywania w imieniu tego podmiotu czynności związanych z korzystaniem ze Sklepu oraz do wykonywania wszelkich praw i obowiązków tego podmiotu jako Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
- Klientami mogą być wyłącznie pełnoletnie osoby fizyczne, jednakże Sklep nie zbiera i nie weryfikuje informacji na temat wieku Klientów.
- Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za czynności dokonane przez osoby niepełnoletnie. Odpowiedzialność prawna za takie działania spoczywa wyłącznie na ich opiekunach prawnych.
§ 3 Organizacja Sklepu
- Wszystkie Produkty zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Wszystkie ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych (PLN) i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli zawiązania się Umową Sprzedaży.
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Klient składając Zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na tronie internetowej Sklepu, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w opisie Produktu.
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 72 1090 1463 0000 0001 4701 6785.
- W świetle przepisów o ochronie danych osobowych Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe zbierane są i przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa z zakresu ochrony danych osobowych i zasadami wskazanymi w klauzuli informacyjnej oraz Polityce prywatności.
- Kontakt ze Sklepem możliwy jest w następujący sposób:
(a) fizycznie lub listownie pod adresem: Titi Koko, ul. Jankowska 16, 62-100 Wągrowiec;
(b) drogą mailową na adres: sklep@titikoko.pl;
(c) telefonicznie pod numerem telefonu: 577 200 522 (od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 16:00).
§ 4 Konto w Sklepie
- W celu bieżącego dostępu do historii i statusu zamówień Klient ma prawo założyć Konto.
- Założenie Konta jest darmowe.
- Aby założyć Konto należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię, nazwisko, adres e-mail oraz hasło do tworzenia Konta.
- Założenie Konta możliwe jest po zaakceptowaniu Regulaminu, Polityki prywatności i klauzuli informacyjnej.
- Od tego momentu dane osobowe Klienta przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- W przypadku, gdy Klient zapomni ustalone przez siebie hasło może skorzystać z opcji "Nie pamiętasz hasła?". Podanie swojego adresu e-mail umożliwia zresetowanie hasła. Hasło zostanie zresetowane po potwierdzeniu tego faktu w wiadomości e-mail otrzymanej automatycznie od Sklepu.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3. W takiej sytuacji usuwane jest Konto Klienta oraz wszystkie jego dane osobowe podane przy zakładaniu Konta.
- Powyższe nie dotyczy sytuacji, w których Sklep jest w trakcie realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta. W takim przypadku, skutek usunięcia Konta nastąpi z chwilą zrealizowania przedmiotowego Zamówienia.
- Z chwilą usunięcia Konta dane osobowe Klienta mogą być dalej przetwarzane przez Sprzedawcę na podstawie art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej tj. 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym został zakupiony towar.
§ 5 Zasady składania Zamówienia
- Klient ma możliwość wybrać opcję zamówienia:
(a) z rejestracją - poprzez zalogowanie się do Konta;
(b) bez rejestracji - poprzez wypełnienie Formularza zamówienia i akceptację Regulaminu oraz Polityki prywatności. - W celu złożenia Zamówienia należy:
(a) wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”;
(b) po dodaniu wszystkich wybranych Produktów wybrać kliknąć przycisk "Realizuj zamówienie";
(c) uzupełnić dane Klienta;
(d) opcjonalnie w przypadku firm - wpisać dane do faktury i odznaczyć opcję "Jestem klientem indywidualnym";
(e) wybrać sposób dostarczenia (opisane w § 6);
(f) wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności;
(g) opłacić zamówienie w wybranej przez siebie formie - nie dotyczy odbioru za pobraniem i odroczonej płatności (zgodnie z zapisami § 6);
(h) zapoznać się z Regulaminem sklepu oraz klauzulą informacyjną i zaznaczyć akceptację ich treści;
(i) potwierdzić zamówienie klikając przycisk "Zamawiam z obowiązkiem zapłaty".
§ 6 Metody dostawy oraz płatności
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy zamówionego Produktu:
(a) paczkomaty InPost;
(b) przesyłka kurierska z obowiązkiem zapłaty;
(c) przesyłka kurierska pobraniowa. - Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
(a) płatność przelewem na konto Sprzedawcy - forma płatności dla Klientów preferujących samodzielne logowanie do banku internetowego, wizytę w placówce banku lub na poczcie (Zamówienie jest przekazywane do realizacji z chwilą zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy);
(b) Płatność za pomocą platformy płatniczej PayU - dla Klientów preferujących szybki sposób płatności w formie elektronicznej;
(c) Płatność przy odbiorze - zapłata gotówką lub kartą (w zależności od możliwości technicznych) kurierowi. (W wybranych przypadkach Sklep zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji telefonicznej tego typu zamówień);
(d) płatność odroczona Twisto PayU Płacę Później - płatność w formie elektronicznej z odroczonym terminem płatności, kup teraz, zapłać za 21 lub 45 dni, bez dodatkowych kosztów. - Dodatkowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronie internetowej Sklepu w zakładce "Rodzaje i koszty dostaw".
§ 7 Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 5 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie poprzez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości e-mail na adres podany w trakcie składania zamówienia. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Realizacja Zamówienia rozpoczyna się od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy z zastrzeżeniem, gdy płatność następuje przy odbiorze lub jest odroczona (zgodnie z zapisami § 6).
- W przypadku wyboru przez Klienta:
(a) płatności przelewem albo płatności elektronicznych - Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
(b) płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki - Klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki. - Sprzedawca przygotowuje zamówiony Produkt do wysyłki i nadaje go w ciągu dwóch dni roboczych. Sprzedawca zastrzega, że termin wysłania Zamówienia może ulec zmianie ze względu na nieprzewidziane okoliczności np. związane z opóźnieniami odbioru przesyłek od Sprzedawcy przez firmy kurierskie.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
(a) w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub płatności elektronicznej - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy;
(b) w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży;
(c) w przypadku wyboru odroczonej płatności - w ciągu 1-2 dni roboczych od momentu zaakceptowania przez Twisto.
§ 8 Prawo odstąpienia od umowy
- W terminie 30 dni od otrzymania zamówionego Produktu, Konsument ma prawo odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów (z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Dz. U. z 2014 r. poz. 827).
- Nie podlegają zwrotowi świadczenia i towary, od nabycia których, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, nie można odstąpić.
- Zasady odstąpienia od Umowy oraz wzór Formularza zwrotu (Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość), z którego Klient może skorzystać, dostępne są na stronie internetowej Sprzedawcy w zakładce "Zwroty".
- Konsument zobowiązany jest do poniesienia bezpośrednich kosztów zwrotu Produktów.
- W przypadku przesyłki, która nie zostanie odebrana przez Klienta ponosi on wszystkie koszty wysyłki i zwrotu.
- Jeżeli Klient zgłosił chęć odstąpienia od Umowy przed dostarczeniem przesyłki na wskazany adres, wówczas ponosi on jedynie koszt przesyłki zwrotnej, a Sprzedawca zobowiązany jest zwrócić Klientowi wszystkie inne poniesione przez niego koszty (koszt zakupionych Produktów + koszt wysyłki).
§ 9 Reklamacja i gwarancja
- Wszystkie Produkty dostępne w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Produkty posiadają gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta.
- Większość produktów posiada gwarancje realizowane bezpośrednio przez producentów.
- Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z rękojmi za wady towaru.
- Sklep odpowiada za wady Produktu na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić Sprzedawcy kontaktując się z nim mailowo lub telefonicznie.
- Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:
(a) imię, nazwisko, adres, adres e-mail Klienta;
(b) datę zawarcia zamówienia stanowiącej podstawę reklamacji;
(c) numer zamówienia;
(d) numer faktury;
(e) przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Klienta;
(f) wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację;
(g) informację o rodzaju reklamacji (z tytułu gwarancji lub z tytułu rękojmi). - Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Sklep zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Jeżeli sprzedany Produkt ma wadę, Klient wskazuje wybrane żądanie:
(a) obniżenia ceny;
(b) wymiany Produktu na wolny od wad;
(c) usunięcia wady;
(d) odstąpienia od umowy. - Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument - nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na adres e-mail podany przez Klienta. W uzasadnionych przypadkach Sklep może wysłać odpowiedź na inny, wskazany przez składającego reklamację adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
- Sklep jest zobowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Sklep może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
- W każdym z powyższych przypadków, gdy realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego Produktu, wszystkie koszty dostawy ponosi Sprzedawca.
- Dodatkowe informacje na temat reklamacji dostępne są na stronie internetowej Sprzedawcy w zakładce "Reklamacje".
§ 10 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
(a) uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą;
(b) uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą;
(c) może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). - Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
(a) http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
(b) http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
(c) http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php - W celu rozwiązania problemu konsumenckiego Klient może skorzystać z unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
§ 11 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca udostępnia treść Regulaminu poprzez umieszczenie go na stronie internetowej Sklepu.
- Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności:
(a) Kodeksu cywilnego;
(b) ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
(c) ustawy o prawach konsumenta;
(d) ustawy o ochronie danych osobowych. - Regulamin ma zapewnić harmonijną współpracę pomiędzy Klientami a Sprzedawcą, dlatego każdy Klient ma prawo zgłaszać do niego uwagi i pytania drogą elektroniczną na adres: sklep@titikoko.pl